για_δικηγορους

Δημιουργία Blog: 4 Συμβουλές για Δικηγόρους

Ένα blog μπορεί να είναι ένα μέσο έκφρασης και παράλληλα ένα χρήσιμο εργαλείο για τον σύγχρονο δικηγόρο. Το σημαντικότερο είναι ότι είναι πολύ εύκολο να αποκτήσει κάποιος το δικό του ιστολόγιο, αρκεί κατά τη διαχείρισή του να ακολουθήσει κάποιες απλές, χρηστικές αρχές οι οποίες μπορούν να συνοψιστούν ως εξής:

Επιλογή θέματος: Ένα blog, πρέπει να έχει μια κεντρική θεματική και αυτό είναι ένα σημείο, επί του οποίου αξίζει να επενδυθεί κάποια σκέψη. Είναι αναμενόμενο το ιστολόγιο να αντλεί τη θεματική του από τον τομέα ειδίκευσης του εκάστοτε δικηγόρου. Τυχόν ύπαρξη άλλων blogs παρόμοιου περιοχομένου δεν πρέπει να αποθαρρύνει,.το σημαντικό για τον οποιοδήποτε blogger είναι να χειρίζεται ένα θέμα με το οποίο είναι παθιασμένος και για το οποίο είναι όσο το δυνατόν αρτιότερα κατηρτισμένος. Το πάθος και η γνώση συνιστούν τους βασικούς λόγους για τους οποίους επιλέγουν ιστολόγια οι αναγνώστες.

Εξάσκηση: Το να ανακοινωθεί και να «διαφημιστεί» το blog άμα τη εμφανίσει του είναι ένα λάθος που καλό θα είναι να αποφεύγεται. Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο των bloggers που δεν πραγματοποιούν δεύτερη ανάρτηση στο ιστολόγιο τους. Προτού προωθήσει το blog του, ο νεοφώτιστος blogger καλό θα είναι να δαπανήσει λίγο χρόνο, εξασκούμενος, κάνοντας τακτικά δημοσιεύσεις, ξεκαθαρίζοντας από πού θα αντλεί ιδέες και πώς θα τις αποτυπώνει. Ενδείκνυται η επιλογή μια συγκεκριμένης ώρας στο ημερήσιο ή εβδομαδιαίο πρόγραμμα, η οποία θα αφιερώνεται στη σχετική έρευνα και στο γράψιμο. Προτεινόμενο χρονικό διάστημα «εξάσκησης»: 1-2 μήνες.

Διαμόρφωση ύφους: Το να γράφεις σ’ ένα blog δεν είναι σαν να γράφεις ένα γράμμα. Όντας κάτοχος και διαχειριστής blog, πρωτίστως επιδιώκεις ν’ ακουστεί η φωνή σου προς τα έξω. Το διακύβευμα είναι να διαμορφωθεί μια σχέση εμπιστοσύνης με τους αναγνώστες που θα δίνει την αίσθηση μιας «φιλικής» συζήτησης και όχι μιας νομικής διάλεξης. Πολλοί δικηγόροι αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες, προκειμένου να απεμπλακούν από την αυστηρή νομική γλώσσα και ορολογία. Με την εξάσκηση όμως και την τριβή, ο blogger θα είναι σύντομα ικανός να διαμορφώσει το δικό του, πιο χαλαρό ύφος.

“It’s not about you”: Το blogging είναι μια κουλτούρα επικοινωνίας, αντλώντας στοιχεία από ένα ευρύ φάσμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης(Faceboοk, Twitter κλπ). Το blog είναι κι αυτό ένα κοινωνικό δίκτυο. Στόχος του δεν μπορεί να είναι η αποκλειστική αναφορά σε προσωπικά ακαδημαϊκά και επαγγελματικά επιτεύγματα. Ο δικηγόρος που «στήνει» ένα blog, καλό είναι να το πράττει επειδή θεωρεί ότι έχει κάτι χρήσιμο να κοινωνήσει και να μοιραστεί με τους αναγνώστες του.

Όσον αφορά τους αναγνώστες, το «χτίσιμο» μιας σχέσης μαζί τους είναι βασικό συστατικό της επιτυχίας ενός blog. Τα σχόλια τους δεν πρέπει να μένουν αναπάντητα.

Οι προτάσεις επίσης άλλων ιστολογίων είναι μέρος του παιχνιδιού. Ένας καλός blogger πρέπει να παρακολουθεί τα τεκταινόμενα, να διαβάζει άλλα blogs, να σχολιάζει και να αποδίδει τα εύσημα με σχετικές δημοσιεύσεις στο δικό του, ακόμα κι αν πρόκειται για «ανταγωνιστική» σελίδα.

Σημασία έχει η ουσιαστική συνεισφορά στο δημόσιο διάλογο. Αυτό θα δώσει σ’ ένα blog κύρος και φανατικούς αναγνώστες.